Affischer, bössbanderoller, annonser, pressmeddelanden.....

Viktigt att läsa om Lions Clubs Internationals varumärkespolicy.

Tre sätt att göra den bästa Facebooksidan åt din klubb!

Lions Club South Tucson i USA skapade en Facebook sida och skrev såhär:

"År 2014 var marknadsföringsutmaningen för min 70-åriga klubb, South Tucson Lions Club, att bygga en ny image. Vi ville sluta vara ”bäst bevarade hemlighet” och börja att vara tal på stan. Vi ville verkligen få kontakt med vårt samhälle, och låt dem veta alla de stora saker vi gjorde, och hur de kan ansluta sig till oss på vår resa."

Läs mer. >>

PR-tips: Storytelling

En kort videokurs från MyNewsDesk om hur man använder Storytelling i marknadsföringssyfte. >>

PR - 5 distributionstips i en social era

Framväxten av sociala medier, liksom nedgången av traditionella medier, har förändrat hur nyheter sprids och konsumeras - framför allt bland den yngre publiken.
Här hittar du fem tips på hur du får en bättre räckvidd:

• Det räcker inte att publicera Om du inte publicerar kvalitativt innehåll på regelbunden basis så är det inte säkert att du når ut via sociala medier. Varje artikel behöver en plan för hur den ska marknadsföras, precis som ditt varumärke. Använd dig av influencers, dela innehållet och arbeta både med organisk och betald trafik för att synas. • Du måste fortfarande förtjäna uppmärksamhet Sociala medie-jättar som Facebook använder algoritmer för att avgöra hur inflytelserikt och relevant ditt innehåll är. Att dela innehåll som engagerar ger dig en högre rank och bättre exponering i nyhetsflöden.

• Välj dina kanaler De stora plattformarna är ett naturlig val, men det kan även finnas nischade nätverk som är populära hos din målgrupp. Ta reda på var de spenderar sin tid och se till att du också är där. • Gör det hållbart Begränsa dig själv till de kanaler som du kan hantera själv eller med ditt team. Ett tyst konto på sociala medier är oftast värre än inget konto alls.

• Anpassa dig Tonaliteten skiljer sig mellan olika kanaler. Som tumregel är Facebook mer vänskapligt och LinkedIn mer professionellt. Anpassa din kommunikation efter plattformen.

Lär dig mer om innehållsdistribution och hur du kan nå ut till din målgrupp i din här videon.

"Water Means Life" kampanj

In den här avdelningen finns det affischer, bössbanderoller (som man kan lägga till klubbens namn och skriver ut själv), annonser till lokala tidningar, pressmeddelanden och mycket mer. Klicka på menyn för att se vad som finns att välja på.

Observera att när det gäller affischer så finns det inga färdigtryckta affischer att beställa från kontoret. Affischerna finns istället i färdigt PDF-format med högupplösning (tryckbart format med hög bildkvalitet). Ni kontaktar någon av de tryckerier som Lions har ett avtal med eller ert lokala tryckeri om ni redan har ett samarbete och beställer de affischer och det antal som ni behöver. Mer information finns här.

Vidare finns det video där man kan visa vad Lions handlar om, det finns också en YouTube sida med video som LCI har gjort. Det finns också en särskild avdelning för video om LCIF.

En ny rubrik under PR är "sociala medier". Här får ni tips om hur man kan använda de vanligaste som Facebook, Twitter och YouTube.

LCI har en policy angående logotypen. Lär mer om detta här. Klicka gärna genom alla länkar till alla PR-material för att se vad som finns.

Undrar ni över något eller har önskemål om annat material än det som finns här, kontakta gärna kontoret.

Här kan du läsa allt om den grafiska profilen som gäller för Lions Clubs International  över hela världen.

Lions Clubs International MD101 Sverige